معرفی 20 پلتفرم برتر برای ساختن Nft و معاملات آن و توسعه پلتفرم ساخت Nft

معرفی 20 پلتفرم برتر برای ساختن Nft و معاملات آن و توسعه پلتفرم ساخت Nft

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

NFT مخفف None-fungible Token به معنای رمز قابل تعویض است که در مقابل Fungible Token یا Token قابل تعویض قرار می گیرد. توکن های غیر قابل تعویض (NFT) به راحتی قابل تعویض هستند. به عنوان مثال بیت کوین را در نظر بگیرید، هیچ یک از سکه های بیت کوین مانند اسکناس های هزار تومانی با یکدیگر متفاوت نیستند. فرقی نمی کند که کدام اسکناس یا کدام بیت کوین دارید. زیرا در نهایت ارزش آنها یکی است و ویژگی منحصر به فردی که آنها را از یکدیگر متمایز کند ندارند.

توکن های غیرقابل تجارت در مقابل این دسته قرار می گیرند و نمی توان آنها را با یکدیگر جایگزین کرد. به عنوان مثال، یک قطعه زمین در متاورس را نمی توان با زمین دیگری یکی دانست. دارایی های غیرقابل تجارت می تواند قطعات زمین دیجیتال، اقلام بازی، آثار هنری، کارت های تجاری و غیره باشد و در پلتفرم های مختلف معامله می شود. لازم به ذکر است که ارزش پروژه های nft ها به دارایی های متصل به آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، ارزش یک توکن غیرقابل تجارت در دنیای Dicentral به مکان و اندازه زمین بستگی دارد.

پروژه های پیشنهادی بر اساس NFT چیست؟

NFT ها نوآوری گسترده ای را در زمینه های مختلف به ارمغان آورده اند و ردپای آنها تقریباً در همه صنایع قابل مشاهده است. از بازی گرفته تا Metaverse و Defy، مد و لباس و هر چیزی که فکرش را بکنید. برای سرمایه گذاری موفق در NFT ها، لازم است با پروژه های تامین انرژی NFT آشنا شوید.

توکن Bored Ape Yacht Club

این کلوب مجموعه ای از 10000 Bored Apes NFT است که در 30 آوریل 2021 راه اندازی شد و یکی از مهم ترین پروژه های NFT است. Castle Monkey Club شبیه به Cryptopanx است که هر دو معمولاً به عنوان تصاویر آواتار استفاده می شوند. این پروژه مجموعه ای از تصاویر میمون های کارتونی است که هر کدام ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند. فراوانی آنها متفاوت است و تعداد نهایی آنها ده هزار است. مجموعه میمون ها به طور کامل فروخته شده است، اما هنوز هم می توان آنها را از صاحبان پلتفرم OpenSea خریداری کرد. موفقیت این پروژه منجر به ایجاد مجموعه دیگری به نام Mutant Ape Yacht Club شد که موفقیت روزافزونی را تجربه می کند.

توکن باشگاه قایق بادبانی میمون جهش یافته

این کلوپ مجموعه ای از 20000 میمون جهش یافته است که با قرار دادن میمون Bored Ape در معرض یک سرم جهش زا ایجاد شده اند و یکی دیگر از پروژه های مهم NFT است. این مجموعه با اهداف اقتصادی و همچنین حمایت از طرفداران Castle Monkey ساخته شد و با استقبال خوبی روبرو شد. برخی از این توکن ها نیز در طی ایردراپ به صاحبان توکن های Castle Monkeys داده شد. این مجموعه نیز مانند Castle Monkey Club مجموعه ای از تصاویر است. میمون های جهش یافته در واقع نتیجه تاثیر سرم جهش بر روی میمون های کسل هستند. میمون های جهش یافته در OpenSea موجود هستند، مانند میمون های قلعه.

توکن های بازی Axie Infinity

Oxys نوع دیگری از توکن های غیر قابل تعویض هستند که بسیار محبوب هستند و جزو پروژه های مهم NFT محسوب می شوند. Axies موجوداتی هستند که می توانید با آنها یک بازی محبوب به نام Axie Infinity انجام دهید. این بازی بر روی پلتفرم بلاک چین کار می کند و دارای توکن مخصوص به خود به نام axs است. برای انجام بازی باید سه اکسی داشته باشید. قیمت اکسی ها با توجه به ویژگی های آنها متفاوت است. نکته مهم در مورد این توکن ها این است که با افزایش تعداد کاربران، قیمت oxys به مرور زمان به طور خودکار افزایش می یابد. البته بد نیست بدانید که بازیکن با انجام این بازی و موفقیت در آن می تواند یک ژتون متن بازی به نام Smooth Love Potion دریافت کند. Smooth Love Potion یک ارز دیجیتال است که می توان آن را خرید و فروش کرد.

توکن های CryptoPunks

Cryptopanx به عنوان یکی از اولین توکن‌های غیرقابل تعویض، در سال 2017 ایجاد شد و بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کرد. Cryptopanx مجموعه ای از تصاویر به نام پانک است که توسط الگوریتم ها ایجاد شده اند و تعداد آنها در مجموع به 10000 می رسد. این یکی از پروژه های مهم NFT در نظر گرفته می شود. پانک های انسانی رایج ترین هستند، اما پانک های دیگری نیز وجود دارند. شامل 9 پانک بیگانه، 24 پانک میمون و 88 پانک زامبی. پانک ها رنج قیمتی وسیعی از چند صد هزار دلار تا چند میلیون دلار دارند. برخلاف بسیاری از NFT های ارائه شده توسط Opensea، Cryptopanx متعلق به آزمایشگاه لارو است و ارائه می شود. برخی از توکن های Cryptopanx جزو گران ترین NFT ها هستند.

دنیای فراجهانی Decentraland

Decentraland یکی دیگر از پروژه های توانمندسازی NFT است. Dicentraland یک دنیای مجازی و یکی از پیشگامان در زمینه متاورس است. کاربران می توانند به فعالیت های مختلفی مانند ایجاد و خرید و فروش انواع دارایی های دیجیتال بپردازند. این محیط تحت هدایت و اختیار کاربران است و می توانند آزادانه در آن فعالیت کنند. این پلتفرم به شما این امکان را می دهد که به سادگی از طریق خرید و فروش زمین کسب درآمد کنید، البته برخی از سرمایه گذاران برای کسب درآمد ساختمان هایی مانند شرکت ها، شهربازی ها، موزه های NFT و ... ساخته اند. ارز دیجیتال مرتبط با متاورز Decenter Land، ارز دیجیتال مانا (MANA) است. این را می توان یکی از پروژه های مهم NFT دانست.

جمع بندی

روش خرید و فروش NFT به این صورت است که باید به وب سایت رسمی یا پلتفرم های معاملاتی آن مراجعه کنید. OpenSea یک پلت فرم فروش NFT و یکی از بهترین سایت های فعال در زمینه NFT است که غیر قابل تعویض ترین توکن ها را می فروشد. حتی امکان ایجاد NFT به صورت رایگان در این پلتفرم وجود دارد. تمامی NFT های معرفی شده در این مقاله را می توان از طریق پلتفرم OpenSea خرید یا فروخت. برای خرید توکن از پلتفرم OpenSea، به کیف پول اتریوم و ارز دیجیتال اتر نیاز دارید که به راحتی می توانید آن ها را از صرافی های ارز دیجیتال خریداری کنید. MyEtherWallet و MetaMask Wallet دو کیف پول محبوب اتریوم هستند. دو تا از محبوب ترین صرافی های ارز دیجیتال Binance و Gemini هستند. نظر شما در مورد پروژه های مهم NFT چیست؟


بازدید : 991
یک شنبه 10 مهر 1401 - 17:15
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: